fredag 21 november 2008

back again

Så var man äntligen tillbaka. Igen kan man väll säga. Har fått tillbaka Internet nu. Och så har jag ett nytt hem med tusen saker att fixa. Som snart ger mig magsår. Allt är kaos i mitt huvud och jag måste planlägga saker och ting lite bättre framöver.

Jaha vart ska jag börja berätta om vad som skett under dessa två månader? Vem ska jag börja prata om eller lättare sagt vad ska jag börja berätta om?. Man kan väl börja såhär. Flytten skedde ganska så spontant. Dvs att jag inte hade planlagt något egentligen gällande något. Allt jag visste var att jag ville bort och att jag skulle flytta. Jag packade mina saker på en halvtimme. Tog bara det nödvändigaste. Sa hejdå till familj och vänner. Satte mig i bilen med face, och så drog vi till Norge. Jag visste inte vart jag skulle bo, jobba eller något. Jag var på väg mot en stad där jag inte kände någon eller visste något. Jag hade inget förutom mina sparcash och mina saker.

Så var vi framme. Vi satt i bilen och kollade på varandra utan att veta vart jag egentligen skulle sova den natten. Men det gick bra. Face hjälpte mig och fixade ett ställe som jag kunde bo i några dagar fram till jag hittade mig något eget. Bara fyra dagar efter så fann jag mig en liten lägenhet som jag aldrig hann fixa egentligen. För så går det när man heltplötsligt blir förälskad och man svävar på rosa moln. Vi
bestämde oss ganska snabbt att flytta ihop. Och nu sitter jag här. I ett nytt hem, med en ny man haha. Förälskad och helt crazy in love. Aldrig som förr.

Så veckan har i princip bara sett ut som ett helvette. Med massa nya saker att köpa, städa och fixa. Allt ifrån en ny säng till nya tallrikar och bestick Nya sängkläder till handukar och sådant som man måste springa runt och kolla. Kombinera färger och inreda allt från början. Huvudvärk säger jag bara. Slängt i sig en massa hamburgare och bara en massa skit egentligen Så jag har ju inte haft några krafter till något. Nu är det fredag och jag ska äntligen börja fixa min jävla klädhög som aldrig blev klar. Jag har så otroligt ont i mina axlar och min rygg efter allt bärande och städande i alla hörn och kanter.

Men det som känns skönt nu är att jag eller lättare sagt vi börjar få ordning på allt. Jag måste ha tålamod och ge det lite tid bara. Nu har jag äntligen fått tillbaka Internet och kan nu återigen börja blogga som förr. Och det ska bli så kul. Det har jag verkligen saknat. Så nu ska jag sätta igång med mina kläder. För igår tog det mig hela dagen att fixa face garderob. Nu är det min tur.

// N

Inga kommentarer: