måndag 3 november 2008

Godmorgon


Godmorgon, eller god eftermiddag som man kanske ska säga. Är ny vaken. Helt sliten efter helgen. Har haft tusen saker för mig. Och dem vill aldrig ta slut. Men imorgon så är jag helt ledig. Och ska bara slappa hemma. Fixa mina kläder som ännu ligger i en stor jävla fet hög på golvet. Mina skor ligger fortfarande i väskan ner packade. Och jag som brukade ha sån ordning på saker och ting. Så det ska bli skärpning för min del. Nu är jag fixad och åter igen klar för att dra till Oslo. Har lite saker att fixa. Men saker och ting lägger sig sakta på plats. Man måste bara ge det tid. Jag brukar aldrig ha tålamod till något. Men nu jävlas mitt humör med mig big time. Jag måste bita ihop och ge saker och ting tid. Jag är inte i Stockholm längre där man knäpper med fingrarna och får saker gjorda. Nu måste man faktiskt göra dem själv. Och det tar sån jävla fucking tid. Vi Stockholmare är mycket duktigare på att hantera saker snabbare en här tycker jag. Vi har en annan motivation tycker jag. Allt går så sakta här. Eller så är det som man säger att vi Stockholmare stressar upp oss i onödan. Vilket som så tycker jag att saker går saktare en vanligt. Men snart får jag ordning på allt. Och då kan jag återgå till en vardag där jag får in rutiner. Nu är face här och vi ska dra nu. Ses senare. Ha en fortsatt trevlig dag. Så ses vi senare ikväll.

Ciao // N

Inga kommentarer: