onsdag 18 februari 2009

Time out

Hallåå kära blogg. Länge sedan sist kan man verkligen säga. Men ibland så behöver man en time out ifrån allt, och bara lägga fokus på det nödvändigaste. Idag efter tusen dagar tror jag nog att det blir eller ja det känns som det i alla fall. Vaknade jag kl 13.00. Gick upp och satte på musik och gjorde frukost. Jag minns faktiskt inte ens när jag gjorde det sist utan att stressa. Så sjukt upptagna har vi varit. Det har skett något HELA JÄVLA FUCKING TIDEN!!! Då menar jag det verkligen. Så nu höll till och med tvättkorgen på att explodera. Och då är vi bara två personer som bor här. Det ligger så otroligt mycket tvätt att maskinen kommer att vara igång hela dagen. Så man kan fråga sig hur mycket tid jag spenderat hemma? INGEN ALLS !!! Så idag ska jag äntligen få städa och fixa här hemma så man har lust att komma hem.

Ja vad har egentligen skett? Jag kan starta med att säga att vi ska flytta. Vi ska flytta till en annan ort. Låååångt åt helvette haha!!! Nej men inte åt helvette da. Utan till ett lugnare villa område. Det blir en villa på 151 kvadratmeter. Stort nog för oss att tappa bort varanndra. Flyttningen sker 26e mars. Inte så lång tid kvar. Men då jag tänker på hur stressade vi vart. Vilken huvudvärk och börda det varit att leta efter ett hus eller ett jävla hem rätt och slet sagt. Det har stressat sönder oss mentalt. För denna lägenhet vi bor nu i är alldeles för liten för oss. Så igår skrev vi på alla papper osv osv och äntligen är den huvudvärken gone. Den är borta. Äntligen har vi ett hem som vi bara drömde om. Vi har hittat det perfekta huset för oss. Och jag lovar att jag tappade hakan då jag såg den. Bilder kommer då vi är där och fixat allt. Så jävla snyggt och fint det ska bli. Jag bara längtar och drömmer mig bort. Jag har lite svårt att fatta själv att det är där vi kommer att bo.

Så nu när den bördan är borta, så ska ju självfallet anndra problem också dyka upp. Men inte lika stora. Äntligen när jag fått jobb och började trivas, så måste jag byta. Nu är den stora frågan som går runt i mitt huvud om jag ska jobba eller studera. Jag håller på att bli galen just där. Jag vill studera men är lite osäker på vad. Jag vill jobba men vill hellre studera. Så den saken är i alla fall klar att jag vill studera. men frågan är VAD??!!! Tiden är knapp och jag ska inte studera bara för att studera. Det ska vara något som intresserar mig. Ahh håller på att gå helt bananas.

Aja den saken får jag sova mer på. Annars kan jag säga att jobbet är det roligaste jag haft. Jag trivs som bara den. Jag går runt och ser fin ut hela dagarna. Filar naglarna och sminkar mig och kunderna haha. Men nu ska jag tillbaka till mitt andra jobb. Dvs hemma fru jobbet. Bara att hugga in i skiten och få det gjort.

Ha en underbar dag allesammans. Och så ses vi senare.

// N

Inga kommentarer: