tisdag 3 mars 2009

Prioritering

Hallojj allesammans där ute. Tänkte att det var dags att uppdatera lite. Bättre sent en aldrig som man säger. Ja vart ska jag börja den här gången då? Tyvärr hinner jag inte blogga lika mycket som innan. Just nu har vi tusen bollar i luften som måste prioriteras först. Så jag har tagit en timeout ifrån mycket. Energin har gått till de som varit nödvändigast.

Flytten sker den 26e Mars. Nu är det bara dags att packa ner alla saker. Face kommer att jobba i princip hela mars. Så jag kommer att få packa ner mycket själv. Prioritering nr 1. Sedan är de ju styr och krångel med och fixa dessa jävlans banankartonger också. Men det går framåt Jag har än så länge bara hunnit packa ner hans kära lilla bibliotek och cd skivor. Så jag har en hel del jobb framför mig.

Sen är det ju så att när man flyttar får man nya idéer till inredning osv. Prioritering nr 2. Allt tar sin tid. Nu när vi äntligen byggt upp ett hem dvs, så ska vi flytta och inreda ett som är mer en hälften så stort som vi bor idag på. Så det blir en massa massa besök på olika inrednings butiker och alla andra möjliga butiker med heminredning. Färger och saker och stil. Man blir helt jävla fuckad i huvudet. Eftersom att huset är relativt nytt. Inte ens 1 år gammalt så måste ju inredningen vara så stilfull som möjligt.

Sedan så kommer jag att behöva byta jobb. Prioritering nr 3. För att lat som man kanske är kommer jag inte orka ta tåget till jobbet varje dag. Vill hellre ta bussen eller promenera till jobbet. Som jag varit van till förr i sthlm och som jag är van till nu. Bilen tar jag då jag har körtkortet. Som är prioritering nr 4. Den har jag faktiskt lagt som en egen plats. Och den är så fort vi flyttat och allt är på sin plats, så är det körkortet som gäller. Jag måste fan ha körkortet nu till sommaren.

Ja vad är det sen? Jo en massa pappersarbete. Som faktiskt blev klart idag. Inte allt. Men det som var prioriteringarna i självaste pappersarbeten. Efter veckors slit på telefonen och kontorsbesök så gick allt sin väg. Det är så sjukt mentalt slitsamt faktiskt. Pappers arbete. Fyfan !!!!

Ja vad är det mer att säga? Jo trotts allt som sker, allt som är upp och ner. Så kan jag ge tips och råd. Att det finns inget som stärker ett förhållande så pass då man går igenom en stressig mentalt slitsam period tillsammans. Då jag lägger mig om natten och blir uppmuntrad till att vakna dagen efter, det finns inget skönare. Och inget tryggare. Att veta att man gör detta som ett team. Som ett lag. Och allt har bara gått uppåt. Allt har gått sin rätta väg. Fyfan så tacksam jag är över att jag har en så underbar livspartner. Med så mycket tålamod. Som lugnar ner mig också. Det är därför vi kan klara av allt. När ett förhållande börjar där nere och bara klättrar uppåt. På så kort tid. Så kan man bara undra hur fortare vi kan klättra genom åren. Vad framtiden kan visa. Så oavsett om många än idag anser att jag kanske gjort fel, eller undrar varför allt gick som det gick. Så kan jag bara säga en sak och det är att det var mitt livs bästa beslut jag EVER EVER EVER tagit. Finns inte en enda dagen då jag inte känner lycka och glädje. Så ett stort tack till hjärtat mitt för att han är den han är. Och ett stort tack till er som funnits vid vår sida.

Imorgon är jag ledig, men ska försöka få så mycket packat som möjligt. Fortsätta på pappersarbeten och hitta rätt trafik skola som passar. Ordna och styra. Och jag ska ta en time out ifrån det hela och blogga mer. Det känns så skönt att bara vila ner huvudet lite. Så vi ses imorgon förhoppningsvis. Då jag påbörjar den ordentliga packningen förhoppningsvis. Här med säger jag bara godnatt.

// N

Inga kommentarer: