söndag 15 mars 2009

stressad eller what??!

Äntligen så har man återfått lite krafter. Efter två stora tallrikar med ris och hemma lagd kycklings gryta med curry, massa choklad och pistage glass. I tillägg lite chips och en massa cola zero OCH i tillägg en norsk film med mys med min fina man. Så har jag äntligen återfått krafterna. Det behövdes. Helt övermätt och snart ska jag krypa ner i en ny bäddad säng med min bok och bara drunkna in i stockholms kriminell värld. Saknar stockholm eller??!!!

Veckan som gått har sett ut som dem flesta veckorna som passerar förbi just nu. Stress stress & en massa jobb plus mer stress. Ibland undrar jag hur jag orkar vara där uppe hela tiden. Kroppen behöver vila och lugn och ro egentligen. Men så går det när man har tusen saker att tänka på. Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska betsälla till nya huset. Jag behöver lite små ting. Och huvudet går kors och tvärs. Sen så funderar och planerar jag flytten. Sitter med papper och penna och funderar på vad som ska packas dag för dag den sista veckan. Eller dem sista dagarna. Är det bara jag som stressar upp mig i onödan eller ?? Men det är en sak som bör vara planerad och strukturerad. För en flytt ska gå smidigt, snabbt och enkelt. Okej nu babblar jag bort det hela.

Men jag tackar för alla läsare där ute. Det känns så skönt att skriva av sig. Speciellt då man tänker på mycket. Livet är inte så tufft som jag beskriver det egentligen. Det är bara dem små detaljerna som man inte har tålamod för. Det är dem som stressar upp en och gör att man går helt bananas. Fyfan vad jag skriver på och babblar för fullt. Ja nu ser ni vad jag behöver. Peace in my mind. Därför godnatt. Min bok kallar på mig. Ses imorgon.


// N

Inga kommentarer: