fredag 2 januari 2009

Nyårslöfte

Nej jag kunde inte somna om. To bad. Därför blir det en lugn kväll i kväll. Förhoppningsvis bättre lycka ikväll då. Det jag har gjort istället är att fixa små ting som egentligen är stora. Jag måste ta tag i det där med jobb bla. Annars klättrar jag snart på väggarna och går helt jävla bananas i huvudet!!! Äntligen hittade jag the voice här och sitter helt nöjd och belåten och lyssnar på alla låtar jag missat och tar igen dem. Samtidigt som jag uppdaterar mig i bloggvärlden. Det är ju 2a januari idag. Så fortsatt kan man läsa om allas nyårs löften. Inte helt oförväntat.

Jaha är det någon själ där ute som helt ärligt med handen på hjärtat säga att man hållt sitt nyårslöfte/löften? Savera som skrev att hon haft ett och likadant löfte sedan sex år tillbaka. Och det var att bli snyggare för varje år som går.Hon känner att hon lyckats. Så ett jätte jävligt stort grattis till dig då Savera. Men bortsett från Savera då. Någon annan där ut? Det typiska, jag ska börja träna. Leva sunt. Sluta röka ect ect bla bla bla...och den klassiska listan fortsätter. Jag ska erkänna att jag också haft nyårslöften. Men inget har hållt faktiskt. Så i år har jag bestämt ett annat löfte. Lika men en annan taktik.

Vad är mitt löfte då? Jo jag tänkte att dem klassiska löften är ju bara en förbättring i sig. Man sätter finger på något konkret. Men istället för att gå så långt. Så har jag bestämt mig att om 12 månader ca, till nästa nyår så ska jag ha gjort en massa ting för mig. Bara för mig. En utveckling för mig själv. Jag ska tänka på mig och göra saker mitt hjärta säger till mig att göra. Jag ska försöka bli bättre. Inte som person för det vet jag inte är ett problem. Utan jag menar min självsäkerhet. Jag ska vara nöjd med mig själv och känna att jag presterat mycket under det här året. Att jag sett en utveckling i mig. Jag ska ta hand om mig helt enkelt. Och där med kommer ju alla dem klassiska löften med in i bilden. Fast inget jag ska tänka på. Så som träning och bli sundare. Bli ekonomisk, börja studera osv osv. Men jag vill inte sätta upp det som en punkt. Utan målet ska vara en förbättring helt enkelt. Jag ska prova på en ny taktik. Varje dag är en utmaning i sig utan att vi kanske tänker på det. Så vi får se hur den här taktiken fungerar. Men det vet jag inte förren slutet på året. Då ska jag vara nöjd med alla beslut och allt jag gjort under det här året. Det är mitt nyårslöfte !!!

Inga kommentarer: