torsdag 2 oktober 2008

funderar

Sitter här och väntar på Pattcy som ska komma hit snart. Vad vi ska göra har jag ingen aning om en. Men prata om allt som skett på senaste kan ju alltid vara bra. Jag sitter och funderar och klurar på en massa dem här dagarna. Hur jag ska bygga upp det jag vill. Hur jag ska lägga upp och planera allt som går runt i mitt huvud just nu. En sak är i alla fall klar, jag kommer inte vara kvar i Sverige till nyåret. Jag har länge velat komma bort och bara börja om från botten. Nu är jag så stark som person, jag har byggt upp mig och känner att det är dags för nästa steg. Och det är att göra något för min egen skull. Bygga något som jag sedan kan kolla tillbaka på och kalla mitt eget. Det är problemet med skilsmässobarn som jag då. Speciellt då man pendlat mellan föräldrar genom barndomen. Man har aldrig haft en fast punkt i livet. Och nu är jag 21 och känner att jag vill hitta min fasta punkt. Och det är det jag ska jobba på nu. För jag kommer aldrig vilja att mina barn går igenom det jag gått igenom. Även om jag älskar min mami, så kan man aldrig ändra på faktumet att jag aldrig haft en trygg barndom. Så det är ett bagage jag har som jag nu vill lätta på. Och bara börja om från första början. Så var det också sagt. Så skönt att bloggen finns så man bara kan skriva av sig.

// N

Inga kommentarer: