måndag 6 oktober 2008

Godmorgon

Godmorgon allesammans. Vaknade precis typ. Jag är helt förstörd. Halsont, feber & hosta. Antar att halva Sverige lider med mig just nu. Det ska vara så typiskt då vädret förändras och allt sådant. Så idag är det mest ligga i sängen och ta hand om mig som gäller. Massa film och sömn.

Jag har inte bloggat något i helgen alls. Jag har verkligen saknat bloggen. Men har haft annat för mig. Allt jag kan säga är att jag haft en mycket trevlig helg. Ibland önskar man bara att det alltid kunde vara så. Att man var omringad utav trevliga människor, inget jobb. No stress over anything. Jag har ju för första gången i mitt liv inga problem. Jag menar problem att deal with liksom Det enda som jag arbetar på just nu är all tid jag förlorat med mig själv. Jag tar igen allt jag saknat med mig själv. Bara tänka på mig själv just nu. Skämmabort mig själv. Det behövs lite oftare. För jag vill inte vakna en dag om 20 år och känna att jag inte riktigt hunnit med det jag velat. Eller vakna en dag och inte veta vad jag känner eller tycker. Då man alltid levt på andras villkor. Nu är det dags att allt sker på mina egna villkor. Jag ska göra det mitt hjärta säger är rätt. Och följa känslorna hela vägen ut. Och det är där min spontana sida kommer fram. Den ska jag börja använda lite mer. Vi lever bara en gång. jag vill att mitt liv ska vara spontant. Jag vill göra crazy things som jag senare kan skratta åt och minnas. Jag vill alltid ha ett smile och deal with everything with a smile on my face. Även om backen är svår att bekämpa, så ska jag bekämpa den. Jag ska skratta och le hela vägen upp. Uppskatta allt som sker på vägen till toppen. När jag är på toppen ska jag kolla ner på allt som sket på vägen och bara skratta och le åt allt crazy jag gjort på vägen upp.

Nu måste jag lägga mig och bli frisk. Så jag kan börja klättra Ha en underbar dag allesammans. Så hörs vi senare.

// N

Inga kommentarer: