tisdag 16 december 2008

den vill inte

Nähe den vill fortfarande inte lägga upp mina bilder. Nu blir jag irriterad. Aja jag får väll lägga upp bilderna sen då. Jag kom precis hem. Varit och köpt födelsedags present till Celina. Som inte bara får julklappar, utan födelsedagspresenter också. Så kan det gå när man fyller år 25e december. Jag hittade stuprörs jeans precis som mina. Och dem var så fina på henne. I denim och svart färg. Sen hittade jag översöta tröjor. Det finns så otroligt mycket fina kläder till små tjejer. Det är bara fördelen med små tjejer. Man kan pynta och klä dom så fint. Så nu har jag ju fått en liten mamma roll också. Och jag älskar det. Nu ska vi sätta igång och styra upp i mitt skåp. Celina springer runt i mina högklackar och tycker att det är så kul. Hon posar och tror att hon är lika gammal som mig. Och jag tar en massa bilder. Så nu har jag fått en helt annan roll i livet. Och i början var det svårt. Jag visste inte hur jag skulle anpassa mig. Eller hur jag skulle göra. Helt plötsligt så fick jag en styvmammas roll. Men idag så känner jag inga som helst problem i det. Vi har det jätte kul tillsammans och allt flyter på så fint. Det är bara en utveckling i mig som skulle komma. Jag har ju passat andra barn förr och jag har alltid varit glad i barn. men man får en helt annan känsla eller ett helt annat ansvar när man ska ha en liten mamma roll. Man ska lära säga säga nej och få en respekt som en vuxen. Som en mamma. men ändå inte. Så man kan säga att jag haft det lite tufft i början. Gällande den biten. Då jag inte riktigt vet hur det är att vara en mamma. Men jag tycker själv att jag grejat det så fint. Speciellt när Celina är en sån fin tjej. Precis som pappan sin. Nä nu leker hon med mitt smink också hahaha. Dags att ge henne lite tid.

Inga kommentarer: