måndag 22 december 2008

no lifers

Godmorgon allesammans. Tidigt uppe, javisst !!! Har precis ätit min frukost och läst nyheterna. Egentligen bör jag ju gå in på dem norska dagbladen för att ha lite mer koll på vad som sker här. Men jag har fastnat för de klassiska svenska aftonbladet & expressen. Gammal vana. Och en vana som kan vara svår att byta. Men jag får ju ändå en liten aning om vad som sker världen runt. Det viktigaste i alla fall.

På tal om vad som sker runt om i världen eller så. Så förstår jag inte mig på folk som inte kan vara glada eller åtminstone försöka vara det för andras skull. Jag är själv pakistanier och jag vet att pakistanier har väldigt svårt att hålla käften. Det är lite komiskt faktiskt. Men jag har aldrig gjort er något. Så man kan ju önska om att få leva sitt. Nu när man inte bor kvar i Sverige ens en gång. Eller sthlm. Folk har inget bättre för sig. Man har för mycket fritid. Så man sitter och pratar om andras liv för att man själv saknar ett. Tragiskt men sån är livet. Så istället för att göra mig till the bad one. Så kanske ni ska ta och kolla på er själva till att börja med ;) Jag är lycklig och glad. Gör det er avundsjuka kanske? Tydligen...Ett tips och råd. Med ärligheten kommer man längst. Därför är jag där jag är idag.

Nä nu ska jag inte förstöra denna underbara måndags morgon för mig. Jag är så sjukt sliten sen innan. Inatt satt jag och provade hela min garderob. Nästan då. Och Face var smakråd haha. Jag hittade en massa klädesplagg som jag inte hade en aning om att jag hade här. Trotts att jag själv packade allt innan jag flyttade hit. Men jag hade trotts allt bara en halvtimme på mig. Jag gav face en halvtimme. Han sa att jag skulle bli med han. Och jag sa " ge mig en halvtimme " Jag packade ihop mitt liv på en halvtimme. Och lämnade Sthlm för gott. Satte mig i bilen med han. Som en liten flykting hahah och så körde vi mot Norge. ( Nu har ni något mer att snacka om ) Men trotts det så har jag en massa kläder kvar hemma hos mamma. Så nu vet jag i alla fall vad min garderob behöver. För det ligger en stor hög på golvet i hallen som jag nu ska vika ihop och ge till min svägerska. Som kan ge dem åt sin dotter kanske. Efter det ska jag lägga mig med Celina i soffan och se på lite barn tv och vila. Vi somnade runt tre tiden trotts allt. Och så har vi tusen saker att fixa idag också. Så bara att sätta igång.

Ha en fortsatt trevlig Måndag så ses vi sen.

// N

Inga kommentarer: