måndag 15 december 2008

Godmorgon

Godmorgon. Så var det en ny vecka, en ny dag. Idag vaknade jag ganska tidigt jämnfört med det vanliga. Kan bero på att jag har en hårt arbetande man. Han gick för ett litet tag sedan. Så nu är jag ensam hemma igen. Det är ganska frustrerande. Att vara hemma och inte ha så mycket annat för sig. Men det får mig att tänka efter på vad jag egentligen vill. En sak är i alla fall klar. Och det är att jag kommer att fortsätta på studierna ganska fort. Man får en helt annan motivation när man lever som familj. Man känner att man vill prestera något och göra något för sin familjs skull. Så nu ska jag bara försöka leta mig fram till vad jag vill göra framöver. Vad som passar mig och vad jag vill studera. För det är aldrig fel att utvecklas som människa. Kunskapsmässigt. Även om jag utvecklats en hel del som person. Så finns det inget som ska stoppa mig från att utvecklas på annat sätt också. Det stärker mig bara ännu mer. Så det är bara att sätta sig och fundera på vad jag nu vill. Och vad jag har för möjlighet. Nu när allt skit som varit runt oss lagt sig, kan jag börja fokusera mig på mig som person mer. Så det är bara att sätta igång egentligen. Så jag ska börja med lite research på nätet nu innan jag beger mig till stan för annat pappersarbete.



Ha en fortsatt trevlig dag.

// N

Inga kommentarer: