torsdag 25 december 2008

God fortsättning

God fortsättning allesammans. Jag hoppas att ni haft en underbar julafton. Jag kan säga att jag haft den finaste någonsin. Inte bara nog med att det var min första julafton som gift eller med face. Den var fin för att jag såg glädje i andra barn. Jag var med face på hans jobb. Jag har aldrig nämnt med vad han jobbar med. Men han jobbar som barnpedagog. Igår var vi med 7 barn som inte har någon här. Vi lagade mat och hade ett jätte fint julbord. Med god mat och gott sällskap. Barnen är unga och har kanske bott här i ett halvår eller mindre. För dem var det deras första jul. Och dem skrattade och hade det över kul. Vi delade ut julklappar och åt en massa choklad och annat gott. Vi lekte med dem och dem hade det så kul. Så den här julen var ganska speciell för mig. För man gav ett barn en glädje. Något nytt. En ny upplevelse. Speciellt då dem här barnen haft det tufft och gått igenom så otroligt mycket. Dem har sett och upplevt saker vi kanske inte ens skulle kunna föreställa oss. Ibland undrar man varför man klagar. Vi har ju allt. Man ska se på dem barn som inte har någon. Igår var det säkert tusentals föräldrarlösa fattiga barn som sprang runt och letade efter mat för att fylla den tomma magen. Medans vi haft ett överfyllt julbord med massa mat. Och dem här barnen springer runt hungriga. Så för mig var det mer en bara en julafton igår. Speciellt då jag läste en godnatt saga för en liten tjej på 11 år. Även om det var på norska. Och jag inte helt klarade av att läsa den. Så klarade jag det. För vi båda är nybörjare och håller på lära oss norska haha. Jag vet inte om hon kommer att minnas mig senare då hon blir äldre. Men jag kommer definitivt minnas henne. Jag kommer minnas den här upplevelsen. Och med det kan jag säga att det var den bästa julafton jag haft ever !!!!!





God fortsättning allesammans. Nu ska jag sätta igång och städa lite. Ses senare !!!

// N

Inga kommentarer: