måndag 15 december 2008

Godnatt

Så var den här måndagen också på väg mot sitt slut. Jag har äntligen satt mig ned och leker för fullt med min nya leksak. Kameran. Jag älskar den och mig själv haha. Men idag har jag fått så otroligt mycket gjort. Nu är jag nyduschad och ska snart krypa ner i soffan med en film. Vilken det blir vet jag inte en. Jag behöver bara lägga mig ner och mysa lite framför tvn.

Just nu sitter jag och tänker på hur saker och ting hade kunnat se ut idag om jag aldrig valt att flytta. Om jag fortfarande gått runt i en cirkel. Där jag försökt hitta mig själv. Försökt hitta en utväg till allt. Det är så otroligt sjukt hur ens liv kan förändras på ögonblicket. Jag hade ingenaning om att jag skulle sitta här där jag sitter idag. Eller att jag skulle uppleva och känna det jag känner idag. Allt jag visste var att Face var på väg till Stockholm. För och hämta mig eller inte. Det var inte de som gick runt i mitt huvud. Det som skulle ske, skedde. Men det var resultatet.

Allt jag är idag är bara pga mig. Jag har lärt mig uppskatta mig själv. Och jag har insett att världen är inte så rättvis och lojal. Speciellt inte dem man tror står en nära. Många kan uppleva idag att jag huggit dem i ryggen, eller att jag varit självisk. Men till dem som tror så om mig, får mer en gärna tro det om mig. För att jag inte anpassade mig för ER den här gången så fuck it. Idag vet jag vilka som står vid min sida och egentligen kan vara glada för min skull. Sedan finns dem människorna där ute som jag har givit mycket till. Och det vet dem själva. Men dem vill inte erkänna det. Så till er kan jag bara säga att jag skiter i er och jag lever mitt liv lyckligare och gladare en någonsin. Till er som står vid min sida och stöttar mig i mina val i livet, speciellt det valet jag helt spontant valt att ta. Det uppskattas och det kommer jag att visa. För det man får, ger man alltid tillbaka. Och en dag kommer jag att finnas där för er, så som ni funnits för mig. Så jag vill bara tacka er. Och sedan säga godnatt...!!!




Godnatt

// N

1 kommentar:

Pamilla sa...

Riktigt Bra Skrivet!

lycka till med utbildnings sökandet=)